Kolejnym ekspertem z platformy Publito, który opowiada m.in. o swojej współpracy z dziennikarzami, planach na nowy rok oraz mediach społecznościowcyh (i nie tylko) jest Pan Mateusz Szerszenowicz. Zapraszam serdecznie do lektury.
1. Panie Mateuszu, jaki powinien być rok 2023, żeby był udany? Czego Pan sobie życzy?
W roku 2023 życzę sobie przede wszystkim spokoju, bo to moim zdaniem najwyższe szczęście jakie nas spotyka. Spokój to podstawa, dzięki której jesteśmy w stanie osiągać nasze cele i marzenia. A z roku na rok te cele są coraz bardziej ambitne, dlatego życzę sobie odważnych planów i skutecznego ich dowożenia, tak by na koniec roku móc usiąść z kartką w ręku i każdy z planów z czystym sumieniem odhaczyć. Mogę zdradzić, że jednym z planów w tym roku jest zbudowanie silnej i rozpoznawalnej marki osobistej, a także nieustanne dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi przedsiębiorcami, aby pomagać im w jeszcze szybszej realizacji własnych celów.
Wiem, że platforma publito jest jednym z kanałów, który przybliża mnie do tego.

2. Jest Pan ekspertem naszej platformy. Jaka była dotychczasowa współpraca z dziennikarzami?
Współpraca z dziennikarzami dotychczas była bardzo udana. Cenię sobie tę współpracę, ponieważ daje mi możliwość udzielania rzetelnej informacji i pomagania w rozwiązywaniu problemów wielu osób. Przy tym buduję swoją markę osobistą, a więc mamy do czynienia z sytuacją win-win.
Udało mi się już podzielić swoją wiedzą na łamach kilku portali. To co należy podkreślić, to wartość platformy, lubię nowinki technologiczne, startupy i świat digital, a Wasza platforma to strzał w dziesiątkę. Jak się o niej dowiedziałem? Nota bene całkiem przypadkiem, no a moja dziecięca ciekawość świata nie pozwoliła mi czekać dłużej i oto jestem! 🙂
3. Jakie znaczenie mają w Pana pracy media? A jaką media społecznościowe?
W pracy media są kluczowe dla skutecznego komunikowania się z klientami i targetowania odpowiedniej grupy docelowej. Jak już wspomniałem, istnieją różne podejścia konkretnych generacji do obcowania z mediami, dlatego np. budując digitalowy produkt należy wziąć pod uwagę szerszy kontekst pamiętając do kogo i co komunikujemy, kto jest naszą grupą odbiorców i jakie są ich codziennie zachowania i punkty styku z marką. Dzięki wykorzystaniu person, empathy map, czy customer journey map, lepiej poznajemy klientów i możemy szybciej budować zwycięską strategię. I tak właśnie robimy m.in w wynajmijmuzyka.pl https://wynajmijmuzyka.pl/

Zazwyczaj tradycyjne media, takie jak telewizja czy gazety, są bardziej popularne wśród starszych generacji, takich jak Baby Boomers i pokolenie X. Młodsze pokolenia, tj.Millenialsi, Z (do którego należę) czy Alpha, częściej korzystają z mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok. Prywatnie uważam, że bliżej mi do tego typu produktów, przede wszystkim dlatego, że umożliwiają użytkownikom tworzenie i dzielenie się interesującym contentem z innymi. Z perspektywy biznesowej również częściej korzystam z systemu reklamowego wyżej wymienionych platform.
4. Komu najczęściej Pan pomaga, kto zwraca się do Pana po pomoc?
To zależy, na co dzień współpracuję z agencją marketingową i to głównie tam pomagam przedsiębiorcom i markom w optymalizacji ich biznesów. A po pomoc zwracają się firmy z przeróżnych branż, od kreatywnych przez edukacyjne aż po techniczne. W tym roku planuję bardziej otworzyć się na więcej działań, ale już pod własnym brandem, dlatego niedługo będę mógł ogłosić to światu i zaprosić więcej osób do współpracy.
5. Jakie są według Pana trendy marketingowe na rok 2023?
Moim zdaniem jednym z głównych kierunków będzie rozwój AI i wykorzystywanie narzędzi pokroju chat GPT do optymalizacji działań marketingowych. Sztuczna inteligencja oraz uczenie maszynowe pozwoli marketerom jeszcze skuteczniej targetować grupy docelowe, lepiej dostosowywać treści optymalizacyjne czy po prostu tworzyć je od zera. Marketing stanie się bardziej efektywny i skuteczny, a także pozwoli na oszczędność czasu i zasobów. Dzięki wykorzystaniu narzędzi AI w marketingu zmieni się drastycznie model pracy, który znamy do tej pory. Wiele zawodów zostanie zastąpionych, ale pojawią się również nowe i to już nie są scenariusze z filmów sci-fi, ale rzeczywistość, którą należy zaakceptować i przede wszystkim zaadaptować.
Bardzo mocno wzrośnie świadomość video marketingu w biznesie oraz utrzyma się trend tiktokizacji contentu. Tiktokizacja to trend, który polega na tworzeniu krótkich, interaktywnych i angażujących treści wideo. TikTok jest obecnie jednym z najszybciej rosnących mediów społecznościowych, a treści tworzone na tej platformie stanowią istotny element marketingu wideo. Tiktokizacja pozwala marketerom na dostarczanie swoim klientom atrakcyjnych i wartościowych treści, które są dostosowane do ich potrzeb i preferencji. Krótkie formy wideo, takie jak te tworzone na TikToku, są łatwe do zapamiętania i szybko zapadają w pamięć, co zwiększa ich skuteczność w budowaniu świadomości marki i zaangażowania klientów.

6. Gdzie dowiedział się Pan o Publito? A to bardzo ciekawa historia! Dowiedziałem się zupełnie przez przypadek, błądząc w czeluściach internetu. Jak to w świecie startupowym, wiele rzeczy founderzy chcą robić sami, są głodni wiedzy, więc zainteresowałem się tematem Public Relations. Chciałem znaleźć dziennikarzy z branży muzycznej, których mogłaby zainteresować platforma wynajmijmuzyka.pl i zbudować z nimi relacje. Skończyło się tak, że ich nie znalazłem, ale za to natknąłem się na Was, zostałem na dłużej i teraz dzielę się wiedzą z innymi. Publito to świetny produkt, który zaspokaja realne potrzeby i za który mocno trzymam kciuki! Powodzenia 🙂
Jestem dziennikarzem
BEZPŁATNA * usługa dla dziennikarzy i blogerów szukujących sprawdzonego źródła informacji i cytatów.
Jestem ekspertem
BEZPŁATNA * usługa dla ekspertów i firm, które chcą wypromować się w mediach.