Podstawową cechą natywnych treści reklamowych jest ich dopasowanie do przestrzeni redakcyjnej. Teksty te powinny być użyteczne, wartościowe i angażujące. Reklama natywna powinna wyglądać jak „kameleon treści”, którego nie można od razu zauważyć.
Błąd #1: Nieciekawy lub zbyt komercyjny nagłówek
Ważną, jeśli nie najważniejszą, częścią artykułu jest jego nagłówek. Dlatego warto skupić się na tym, aby był atrakcyjny. Sprawdź dokładnie treść artykułu i upewnij się, że nie brzmi on zbyt komercyjnie, sprzedażowo lub nachalnie.
Zły przykład: Firma x sprzedaje pralki od ponad 30 lat
Dobry przykład: Ekspert radzi, jak zadbać o pralkę, aby służyła przez lata
Błąd #2: Logo firmy w tekście lub na końcu
Jeśli chcesz, aby artykuł sprawiał wrażenie, jakby został napisany przez redaktora, nie nalegaj na umieszczenie w nim logo firmy. Logo nie przesądza o tym, czy konsument zdecyduje się na skorzystanie z oferty. Markę można budować na wiele efektywnych sposobów.
Błąd #3: Za dużo pochwał i nacisku
Innym częstym błędem jest tekst przypominajacy pieśń pochwalną oraz zawierający słowa takie jak – kup, oferujemy, kliknij… Zainteresowanie produktem lub usługą można wzbudzić u konsumenta również w inny sposób.
Kilka dobrych rad na koniec!
Jeśli chcesz, aby tekst był efektowny i interesujący, zaoferuj czytelnikowi:
- poradę
- rozwiązanie problemu
- coś co go zainteresuje
- rozrywkę.
Jestem dziennikarzem
BEZPŁATNA * usługa dla dziennikarzy i blogerów szukujących sprawdzonego źródła informacji i cytatów.
Jestem ekspertem
BEZPŁATNA * usługa dla ekspertów i firm, które chcą wypromować się w mediach.