Kategorie
Uncategorised

Jak napisać dobrą informację prasową?

Komunikaty prasowe/informacje prasowe to podstawowe narzędzie, dzięki któremu możesz informować media o swoich projektach, sukcesach czy nowościach biznesowych. Ich głównym zadaniem jest dotarcie do konkretnych mediów, które następnie publikują komunikat poprzez swoje kanały informacyjne.

Po co pisać informacje prasowe?
Komunikaty/ informacje prasowe, jak sama nazwa wskazuje, pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną. Jeśli media zainteresuje Twoja wiadomość, masz duże szanse na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Ponadto większość redakcji publikuje wiadomości online, co zwiększy ruch na Twojej stronie.

Jak napisać dobry komunikat?
Obowiązuje tu niepisana zasada odwróconej piramidy. Napisz najważniejsze i najbardziej angażujące informacje na początku, natomiast te mniej istotne na końcu.

TYTUŁ
Nie lekceważ wyboru tytułu i zwróć na niego szczególną uwagę. Dzięki temu możesz zyskać przychylność redaktora, który otrzyma informację prasową i zdecyduje o jej publikacji. Tytuł powinien być krótki, efektowny i interesujący. Jego długość nie powinna przekraczać 60 znaków.

PEREX
Perex , inaczej „akapit wprowadzający”, objaśnia tytuł artykułu. Zgodnie z naszą zasadą odwróconej piramidy, powinien zawierać wszystkie ważne informacje. Używaj krótkich, dynamicznych zdań, wymieniaj ciekawe fakty, ale przede wszystkim unikaj frazesów.

STRUKTURA
Pamiętaj, że informacja prasowa ma swoje jasne zasady. Chociaż jej długość nie jest dokładnie sprecyzowana, nie powinna przekraczać jednej strony rozliczeniowej. Pod nagłówkiem należy podać adres, datę i miejsce wydania komunikatu prasowego, perex, a następnie treść komunikatu. Nie
zapomnij o rozdzieleniu tekstu na akapity. Na koniec podaj informacje o swojej organizacji oraz dane kontaktowe osoby, z którą będzie można się skontaktować z dodatkowymi pytaniami.

Kilka wskazówek na koniec Przed wysłaniem komunikatu pamiętaj o sprawdzeniu całoci tekstu, a głównie pisowni – ortografia i gramatyka to Twoja wizytówka.
Pomyśl o dodaniu załączników – mogą to być zdjęcia, filmy, dokumenty. Jeśli zastanawiasz się nad wysłaniem informacji prasowej pocztą, prześlij załączone zdjęcia w jak najwyższej jakości.
Pamiętaj, że redakcje nie muszą publikować oryginalnych komunikatów prasowych. Często stosowaną praktyką jest edytowanie tytułu, części tekstu lub praca tylko z wybranymi informacjami.

Powodzenia przy pisaniu komunikatów!

Dowiedz się więcej i wypróbuj naszą bezpłatną usługę, która łączy dziennikarzy z ekspertami.

Jestem dziennikarzem

Przygotowujesz artykuł i szukasz wiarygodnego źródła informacji?

BEZPŁATNA * usługa dla dziennikarzy i blogerów szukujących sprawdzonego źródła informacji i cytatów.

* na zawsze za darmo

Jestem ekspertem

Szukasz sposobu na wypromowanie się w mediach?

BEZPŁATNA * usługa dla ekspertów i firm, które chcą wypromować się w mediach.

* na zawsze za darmo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *