W ostatnich miesiącach słyszymy o reklamie natywnej coraz częściej. Świat biznesu przeżywa ekspansję i coraz trudniej wybić się na rynku. Rynek reklamowy jest przesycony, standardowa reklama już nie działa, ślepota na banery jest coraz bardziej wyraźna, a blokery doświadczają swojego „BOOM”, zwłaszcza w grupach docelowych.

Reklama natywna jest projektowana/przygotowywana we współpracy z płatnymi mediami, tak aby w pełni pasowała do treści niereklamowych.
Czytelnik lub inny odbiorca tych treści nie powinien ich postrzegać jako reklamy, ale jako część przekazu medialnego.
Dlatego to mniej prawdopodobne, że zignorujesz takie treści. Aby ta forma reklamy była skuteczna, jej treść musi być adekwatna, czyli mająca sens nawet poza opublikowanym kontekstem. To właśnie odróżnia ją od standardowych typów reklam.
Wyobraź sobie na przykład, że jesteś producentem tradycyjnego makaronu, o którym chcesz porozmawiać w porannym programie telewizyjnym, oglądanym głównie przez kobiety, które są Twoją potencjalną grupą docelową. W programie ugotujesz smaczne danie i jednocześnie porozmawiasz o procesie produkcji, surowcach czy zaletach produktu. To naturalny sposób, w jaki docierasz do klienta, który chętnie Cię wysłucha.

Być może zastanawiasz się, dlaczego ta forma reklamy staje się coraz bardziej popularna.
Odpowiedź jest łatwiejsza niż myślisz – to po prostu działa.
Regularne badania marketingowe pokazują, że reklama natywna skuteczniej przyciąga uwagę i utrzymuje zainteresowanie. W praktyce współczynnik klikalności z reklam natywnych jest nawet 40x wyższy. Możesz przeoczyć baner reklamowy, zamknąć wyskakujące okienka adsów, ale reklamy natywnej zazwyczaj nie ominiesz, bo jest tak dobrze zintegrowana z tekstem, że nawet nie zdajesz sobie sprawy o jej istnieniu. Łatwiej przsyswoić takie treści, zapamiętać je, a co za tym idzie zachęcić do zakupu.

Być może od dawna pracujesz z natywną formą reklamy, ale po prostu nie znałeś tej nazwy. Istnieje wiele sposobów na włączenie jej do Twoich planów marketingowych. Kluczową strategią jest wybór odpowiedniej platformy (online lub offline), która jest zgodna z Twoją marką. Co najważniejsze, należy pamiętać, że atrakcyjna treść to droga do sukcesu.
Już niedługo nasza platformie będzie oferowała pomoc przy wyborze odpowiedniej reklamy natywnej. Szczegóły pojawią się na Publito.pl
Jestem dziennikarzem
BEZPŁATNA * usługa dla dziennikarzy i blogerów szukujących sprawdzonego źródła informacji i cytatów.
Jestem ekspertem
BEZPŁATNA * usługa dla ekspertów i firm, które chcą wypromować się w mediach.