Obecne trendy stawiają wydawcom coraz więcej wyzwań. Znane pewniki związane z publikacjami cyfrowymi i tradycyjną reklamą displayową już się nie sprawdzają. Ponadto reklamodawcy stają się coraz bardziej wymagający. Chcą świetnych treści, również w formie audio i wideo, prostej i jasno ukierunkowanej dystrybucji, szybkiego przygotowania, a to wszystko za jak najlepszą cenę.
Szybko rozwijający się segment reklamy natywnej oferuje wydawcom możliwość zarabiania na treściach na zamówienie i dystrybuowaniu ich do klienta. Właściciele mediów mają teraz okazję naśladować przykłady wydawców z zagranicy, którzy dzięki reklamie natywnej byli w stanie zwiększyć swoje zyski w czasie, gdy dochody z reklam wręcz maleją.

- Więcej niż przestrzeń reklamowa – twórz posty, które mają sens zarówno dla reklamodawcy, jak i redaktora. Nie sprzedawaj reklam (ich sprzedaż maleje), ale oferuj kreatywne koncepcje. Wielu wydawców jest już w stanie wykorzystać potencjał własnych treści w zakresie marketingu, co generuje nowe dochody.
- Natywny rynek reklamowy rośnie i ma przed sobą obiecującą przyszłość – w zasadzie mówimy o szansie, która niesie ze sobą możliwość zwiększenia dochodów w czasie, gdy branża wydawnicza jako całość jest pod presją.
- Korzystne wyniki i wysoki zwrot z inwestycji – reklama natywna charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem zaangażowania, ponieważ użytkownicy chętniej integrują się z treściami reklamowymi.
- Szybka integracja z istniejącym systemem wydawniczym – przygotowanie treści sponsorowanych nie wymaga zwiększonych nakładów ani kosztownych rozwiązań systemowych. Można go uruchomić i włączyć do menu niemal natychmiast.
JAK MOGĄ WYGLĄDAĆ TREŚCI SPONSOROWANE
Format treści zależy od umowy z reklamodawcą, ale w zasadzie mówimy o zwykłych treściach redakcyjnych, do których jesteś przyzwyczajony.
Można również pracować z treściami sponsorowanymi za pośrednictwem naszej platformy Publito.pl, gdzie po rejestracji i wypełnieniu krótkiego formularza będziesz otrzymywać zapytania o przygotowanie treści natywnych bezpośrednio na e-maila. W ten sposób unikasz zimnych kontaktów i wysyłasz oferty tylko do osób, które naprawdę ich potrzebują.
Jestem dziennikarzem
BEZPŁATNA * usługa dla dziennikarzy i blogerów szukujących sprawdzonego źródła informacji i cytatów.
Jestem ekspertem
BEZPŁATNA * usługa dla ekspertów i firm, które chcą wypromować się w mediach.