Kategorie
Uncategorised

Bartosz Wasilewski : dotarcie do mediów jest dla NGO-sów trudnym zadaniem

O rynku nieruchomości, swojej grze planszowej oraz o pracy w NGO opowiada nam Bartosz Wasilewski z Fundacji POLSKIE PAŁACE NA ŹRÓDLE.

Fot. Bartosz Wasilewski – album prywatny
Panie Bartku, czym się Pan zajmuje? 

Na codzień zajmuje się pośrednictwem przy sprzedaży nieruchomości zabytkowych i turystycznych w Polsce i zagranicą. Zbieram oferty, umieszczam ogłoszenia. Staram się znaleźć nić porozumienia między kupującym a sprzedającym. Prowadzę razem ze wspólniekiem Filipem Woźniakowskim spółkę komandytową Polishold Fundacja POLSKIE PAŁACE NA ŹRÓDLE. Spółka, której komplementariuszem jest Fundacja POLSKIE PAŁACE NA ŹRÓDLE. Fundacja zajmuje się wspieraniem właścicieli zabytkowych obiektów w kontaktach z wojewódzkimi konserwatorami zabytków, władzami lokalnymi celem prowadzenia i odnowienia zabytków. W ramach idei Polskich Pałaców na Źródle działa obecnie 19 obiektów w Polsce i 1 na Ukrainie. Jestem również pomysłodawcą gry planszowej wielkoformatowej opartej na mapie Europy obecnie o tematyce piłkarskiej i największego wydarzenia piłkarskiego w Europie jakim są Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Co 4 lata, obecnie 5, wprowadzam podobną grę na rynek.

Fot. Bartosz Wasilewski – album prywatny
Jak wygląda u Pana w dzisiejszych czasach zwykły dzień roboczy?

Dzień zaczynam od sprawdzenia aktualnych ofert nieruchomości na rynku. Następnie kontaktuję się z właścicielami. Mam pracę hybrydową. Uzupełniam ofertę na naszej stronie internetowej www.polishold.com. Znajduję też informacje na temat konkursów ofert dla organizacji pozarządowych w związku z pisaniem projektów na różne granty dla fundacji. Obserwuję doniesienia medialne na rynku nieruchomości. Przygotowuję prasówkę. Szukam klientów naszych produktów. W większości to praca typowo biurowa.

W jaki sposób pandemia wpłynęła na Pana pracę?

Pandemia ograniczyła moją pracę w terenie. Lubię jeżdzić i zapoznawać się z naszymi ofertami nieruchomości w terenie. Jednakże w związku z dużymi odległościami między naszymi nieruchomości występuje konieczność noclegu i z tym jest problem. Pandemia ogranicza możliwości wyjazdowe.

Fot. Bartosz Wasilewski – album prywatny
Jak ocenia Pan rolę mediów w obecnej covidowej sytuacji? Czy współpraca z ekspertami ma znaczenie?

Informacyjna rola mediów w obecnej sytuacji jest ważna. Istotna jest także współpraca z ekspertami z różnych dziedzin, którzy przez ograniczenia covidowie nie są w stanie dotrzeć do odbiorców tradycyjną drogą poprzez bezpośrednie spotkania. Wszyscy pragniemy kontaktów. To nas pobudza, inspiruje. Duże znaczenie mają kontakty z mediami, żeby przedstawić swój punkt widzenia na otaczającą rzeczywistości w jakiej się znaleźliśmy.

Czy zauważa Pan obecność hoaxów i dezinformacji w swoim środowisku?

W przypadku nieruchomości dochodzi do przekłamywania rzeczywistości. Konkretna nieruchomość może mieć inne właściwości od przedstawianych na portalach zajmujących się umieszczaniem ofert. Trzeba to na bieżąco weryfikować przed przedstawieniem oferty klientowi. Jeśli chodzi o sektor NGO, w którym działamy często spotykamy się z sytuacjami niejasnymi dotyczącymi np. pozyskania grantów. Dokumenty konkursowe czasami nie są precyzyjnie przygotowywanem, a szczegółowych informacji trzeba dowiadywać się samemu. Problemem są również oceny wniosków o dofinansowanie. Czasami oceny dwóch ekspertów różnią się znacząco, co może zaskakiwać przy ocenie tego samego projektu i budzić kontrowersje.

Fot. album prywatny
Jakich tematów według Pana brakuje w mediach? O czym powinno się pisać więcej?

Z mojego punktu widzenia brakuje szerszych informacji o niezwykle cennych przedsięwzięciach  realizowanych przez organizacje pozarządowe. Naszej fundacji jest ciężko przebić się do mediów choć realizujemy bardzo przydatne działania. Dotarcie do mediów dla NGO-sów jest trudnym zadaniem, bo media szukają sensacji. A w przypadku organizacji pozarządowych mamy do czynienia z ciężką codzienną pracą, która nie jest atrakcyjna medialnie. Myślę, że ważne jest by informacje o ofercie ngo-sów dotarły do jak największej grupy odbiorców. Szczególnie, że organizacje pozarządowe w większości przypadków nie mają środków na promocję swoich działań, dlatego też działania te, mimo iż bardzo ważne, są marginalizowane. Współpraca media – ngo-sy jest bardzo ważne.

Czy ma Pan jakieś konkretne plany na ten rok?

Jeden z planów na ten rok niestety ze względów pandemicznych został odwołany. A był to wyjazd z programem edukacyjno-rozrywkowym dla kibiców podczas EURO 2021 w Dublinie, gdzie miała grać nasza reprezentacja. Na pewno w planach są intratne sprzedaże nieruchomości w szczególności zabytkowych, bo zależy nam na tym aby nasze zabytki trafiły w dobre ręce. Chciałbym odwiedzić w tym roku jak najwięcej naszych obiektów objętych ideą Polskich Pałaców na Źródle. Chcę też by moja gra planszowa znalazła jak najwięcej odbiorców, ponieważ ma wiele walorów edukacyjnych. Oczywiście ważne jest też zadbanie o zdrowie. Planów jest dużo, ale ich realizacja zależy od wielu czynników i uwarunkowań. Mam przede wszystkim nadzieję, że pandemia ich już nie storpeduje i zaczniemy żyć normalnie.

Fot. Bartosz Wasilewski – album prywatny

Dowiedz się więcej i wypróbuj naszą bezpłatną usługę, która łączy dziennikarzy z ekspertami.

Jestem dziennikarzem

Przygotowujesz artykuł i szukasz wiarygodnego źródła informacji?

BEZPŁATNA * usługa dla dziennikarzy i blogerów szukujących sprawdzonego źródła informacji i cytatów.

* na zawsze za darmo

Jestem ekspertem

Szukasz sposobu na wypromowanie się w mediach?

BEZPŁATNA * usługa dla ekspertów i firm, które chcą wypromować się w mediach.

* na zawsze za darmo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *