Nasza obecność w świecie internetu jest w dzisiejszych czasach czymś naturalnym. Codziennie czytamy wiadomości online, jesteśmy w mediach społecznościowych, sprawdzamy aktualności. Co chwila natrafiamy na fotografie, na podstawie których decydujemy czy dana osoba jest sympatyczna albo czy wzbudza nasze zaufanie. Często pierwsze wrażenie, które wywołuje w nas zdjęcie jest fundamentem naszego obrazu na temat konkretnej osoby. Na własne zdjęcia profilowe też musimy patrzeć krytycznie, ponieważ są jednym z czynników, na podstawie których dziennikarze wybierają ekspertów do współpracy.
Dobre fotografie kluczem do personal brandingu
Przy pomocy ciekawych zdjęć możesz skutecznie budować markę osobistą. Dobre fotografie wzbudzają zainteresowanie oraz zdecydowanie podnoszą akcje twojej marki w górę. Zainwestuj czas w przygotowanie zdjęć – ten środek przekazu, wraz z nietuzinkowymi odpowiedziami na zapytania dziennikarzy, na pewno zwiększy Twoje szanse na rozgłos medialny.
4 rady na to jak uzyskać dobry efekt
- Pokaż całą twarz
Na główne zdjęcie profilowe wybierz takie, na którym widać całą twarz. Zdjęcie powinno być jak najbardziej profesjonalne, a tło jasne, uporządkowane.
2. Naturalne środowisko lub jednokolowe tło
Na jakość i odbiór zdjęcia wpływa również tło i to co się na nim znajduje. Jeżeli chcesz uzyskać dobry efekt zrób zdjęcie w miejscu pracy. Lekarz wygląda naturalnie w swoim gabinecie, natomiast mechanik może wykorzystać zdjęcia ze swojego warsztatu samochodowego. Jeśli planujesz opublikować zdjęcia, które nie są związane z Twoim zawodem, wybierz jednolite tło, np. stań przy ścianie. Pamiętaj również o dobraniu właściwej stylizacji. Kontrastujące ze sobą kolory robią dobre wrażenie, a także przyciągają uwagę.
3. Z uśmiechem Ci do twarzy (a może jednak bez?)
W swoim zestawie fotografii dla mediów miej pod ręką kilka różnych wersji. Delikatny uśmiech na pewno wzbudzi sympatię, jednakże trzeba mieć na uwadze fakt, że uśmiech nie pasuje do każdej sytuacji. Radzimy by na swój profil na Publito nagrać zdjęcie z uśmiechem, jak i bez. Dzięki temu dziennikarz będzie mógł zdecydować, które zdjęcie bardziej pasuje do konkretnego tematu.
4. Jaką kompozycję wybrać?
Rejestrując się na naszej platformie skorzystaj z możliwości wgrania kilku różnych zdjęć. Dołącz zdjęcia branżowe, z pracy, biura, ale także prywatne. Im większa różnorodność tym lepiej. Przygotuj zdjęcia w wersji zarówno pionowej jak i poziomej. Pamiętaj o wgrywaniu zdjęć w jak najwyższej rozdzielczości.
Nasza rada: Skorzystaj z usług profesjonalnego fotografa
W swojej karierze na pewno wielokrotnie spotkałeś się z koniecznością wysłania komuś swoich fotografii. Jeśli pozwolisz, aby o Twój wizerunek zadbał profesjonalista, możesz mieć pewność, że materiał który dostaniesz możesz wykorzystać nawet za kilka lat. Na taką sesję fotograficzną należy przygotować kilka różnych stylizacji, pamiętać o zmianie tła oraz mimice twarzy. Wynik takiej sesji będzie na pewno udany, a radość z pięknych zdjęć ogromna.
Powodzenia.
Jestem dziennikarzem
BEZPŁATNA * usługa dla dziennikarzy i blogerów szukujących sprawdzonego źródła informacji i cytatów.
Jestem ekspertem
BEZPŁATNA * usługa dla ekspertów i firm, które chcą wypromować się w mediach.